Na Tchaj-wanu se turista cítí jako filmová hvězda

Každý cestovatel, pro kterého se cestování stane životním stylem, by měl ovládat alespoň jeden světový jazyk. Většinou se doporučuje univerzální angličtina. Bez ní se opravdu mnohdy neobejdete. Tvrdit ale, že anglicky se domluvíte po celém světě, by bylo tak trochu zavádějící.

  • Jsou země, ve kterých lidé hovoří pouze jedním jazykem.
  • A to tím svým.
    • K takovým zemím patří také Tchaj-wan.

nomadic

Pokud se vydáte do velkých měst a ubytujete se v luxusním hotelu, pak asi nebudete mít problém anglicky se domluvit. Ale tím to také většinou končí. Je zapotřebí zvládnout základy čínštiny. Není to ale o tom, že by byli lidé v této zemi nepřátelští k cizincům. Právě naopak. Přesvědčí vás o tom cestovatelský blog.

  • Jen málokde se setkáte s tak ochotnými a milými obyvateli.
  • Dokonce se tu prakticky nesetkáte s podvody na turistech, které jsou v mnoha jiných zemích naprosto běžnou součástí.

Jak se tedy vypořádat s jazykovou bariérou?

Zjednodušením by se mohla zdát informace, že například v restauraci vám přinesou speciální kartičku, na které jednoduše zaškrtnete to, co vám má obsluha přinést. Tudíž nemusíte říct ani slovo.

  • Problém je v tom, že je kartička napsaná čínskými znaky.
  • Je to tedy něco jako vyplňování tiketu sportky.
    • Buď to vyjde nebo ne.

cestovatelé

A vzhledem k tomu, že je zdejší kuchyně skutečně velice specifická a pro nás mnohdy nepřijatelná, bude asi lepší variantou přeci jen si některé výrazy před odjezdem osvojit. Další věc, na kterou byste měli být připraveni je to, že se k vám budou chovat jako k nějaké filmové hvězdě. Jakmile někam zavítáte, neustanou cvakat spouště fotoaparátů.

  • Prostě kdo z místních na Tchaj-wanu nemá fotku se zahraničním turistou, ten jako by nebyl.

Přesto, že to začne zanedlouho spíše obtěžovat nežli bavit, snažte se tvářit mile. Ten třicátý, čtyřicátý… fotící nemůže za to, že se dostal na řadu až teď.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup